راهنمایی کامل ثبت نام رایگان در لاتری گرین کارت آمریکا

راهنمایی کامل ثبت نام رایگان در لاتری  گرین  کارت آمریکا 


دوستان عزیز سلام

همانطور که می دانید امریکا هر ساله تعدادی (حدود 55000) روادید رایگان برای کار و مهاجرت در امریکا برای متولدین برخی کشورهای جهان سوم منجمله افغانستان صادر می کند که در کشور ما به نام لاتری معروف است. این روادید بدان منظور داده می شود تا جمعیت امریکا متشکل از تمام ملیت ها باشد و آن دسته از ملیت ها که کمتر مهاجر به امریکا دارند شانس شرکت در این قرعه کشی را دارند.

 باید خدمت تان عرض کنم که Lottery خدماتی کاملاً رایگان است و من به مرور در ادامه همین صفحه توضیحات کامل را برای شما در خصوص نحوه ثبت نام و تمام مدارک مورد نیازتان که یک عکس پاسپورتی بیش نیست خواهم داد. همچنین طبق قوانین اگر کسی به جای دیگری ثبت نام کند و اثبات شود ثبت نام او حتی در صورت قبولی باطل است پس لطفا با دقت بخوانید.

عکس مورد ضرورت

سایز 600×600 پیکسل

حجم بین 100 تا 250 کیلو بایت

بدون سایه و زمینه سفید و رنگی

شرایط سنی

تا سن 17 سالگی می بایست همراه والدین یا قیم قانونی شرکت کرد و از 17 تا 21 سالگی هم می توان به همراه والدین و هم به تنهایی شرکت کرد.  کسانی که زیر 18 سالگی موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده اند می توانند در قرعه کشی به تنهایی شرکت کنند.

در زمان ثبت نام داشتن پاسپورت الزامی نمی باشد.  افراد بدون پاسپورت نیز امکان شرکت دارند.

روند کلی ثبت نام در DV-Lottery

هر فرد تنها یک بار مجاز به ثبت نام می باشد، چنانچه خلاف این امر رخ دهد (یعنی فرد بیش از یکبار اقدام به ثبت نام نماید) متخلف محسوب شده و هر دو موارد ثبت نام مردود اعلام میشود. در نتیجه از شرکت در قرعه کشی محروم خواهد شد.

فرم ثبت نام قرعه کشی گرین کارت به هیچ وجه قابل ذخیره شدن در کامپیوتر نیست و باید به صورت آنلاین تکمیل و ارسال گردد. از آغاز تکمیل فرم تا ارسال آن تنها 60 دقیقه زمان در اختیار شما قرار می دهند تا مراحل را به پایان برسانید. منظور از اینکه این فرمها قابل ذخیره شدن در کامپیوتر نیستند آن است که شما بعد از ذخیره کردن فرم مجددا نمیتوانید آنرا به عنوان فرم ارسال مدارک استفاده نمایید و حتما باید به صورت آنلاین مشخصات خود را در فرم وارد نموده و ارسال کنید.

اگر تمامی عکسهای خواسته شده به صورت کامل ارسال نگردد ثبت نام شما مردود اعلام خواهد شد. منظور از تمامی عکسهای خواسته شده، عکس شخص متقاضی، در صورت متاهل بودن، عکس همسر و در صورت داشتن فرزندان زیر 21 سال مجرد، عکس فرزندان می باشد.

ضمناً تمامی تصاویر باید مربوط به حداکثر 6 ماه گذشته بوده و همانند یک عکس رسمی (مثلا برای پاسپورت و یا تذکره) باشد. عکسهای دسته جمعی و یا خانوادگی مورد قبول نیستند. ضمناً عکسهای ارسالی میتوانند به صورت اسکن شده و یا دیجیتالی گرفته شوند.

ثبت نام در لاتری 2017 آمریکا

 کشور آمریکا هر ساله اقدام به برگزاری برنامه لاتری می نمایند که برندگان این قرعه کشی میتوانند ویزای آمریکا را دریافت نمایند و برای زندگی کردن وارد کشور آمریکا شوند .هدف کشور آمریکا از برنامه لاتری ایجاد تنوع نژادی در کشور آمریکا می باشد.

 

شرایط شرکت در لاتاری آمریکا:

افرادی که میخواهند در قرعه کشی گرین کارت آمریکا ثبت نام نمایند باید حداقل مدرک پایان ۱۲ سال تحصیلی ( یعنی پیش دانشگاهی ) یا معادل آن را داشته باشند . افرادی که این پیش نیاز را نداشته باشند باید دوسال تجربه کار  داشته باشد . 

 

مزایای برندگان قرعه کشی لاتری 

افرادی که برنده میشوند و بعد از انجام مراحل مختلف موفق به دریافت ویزای آمریکا می شوند ( خیلی از کیس ها موفق به دریافت ویزا نمی شوند ) میتوانند حداکثر ظرف شش ماه پس از دریافت ویزا به آمریکا سفر کرده و در آنجا مشغول زندگی شوند .برندگان لاتری اجازه کار – سکونت – تحصیل در آمریکا دارند و می توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. دولت آمریکا هیچ گونه کمک هزینه ای به برندگان لاتری نمی دهد و تمامی هزینه ها اعم از هزینه تیکیت برای رفتن به کشور محل مصاحبه ، هزینه معاینات ، هزینه مصاحبه ، هزینه های اقامتی همه و همه به عهده خود شخص برنده می باشد . حتی پس از دریافت ویزا و سفر به آمریکا هزینه های اجاره یا خرید منزل ، پیدا کردن کار و باقی هزینه ها تماما بر عهده شخص برنده می باشد. شخص برنده بعد از گذشت پنج سال از زمان ورود به آمریکا میتواند در خواست شهروندی این کشور را بدهد و شهروند آمریکایی شود.

 

زمان ثبت نام لاتری 2017 آمریکا :

زمان ثبت نام هرساله از ۱ اکتبر شروع میشود و تا پایان اکتبر  ادامه می یابد.  

 

زمان اعلام نتایج لاتری 2017 آمریکا :

نتایج قرعه کشی لاتری هم هر ساله ۱ می اعلام میشود . یعنی  ۱۰  ثور  ماه سال ۱۳۹۵

 

نحوه ثبت نام لاتری 2107 آمریکا

برای ثبت نام در لاتری ۹۴ در زمان اعلام شده باید به سایت وزارت امور خارجه آمریکا مراجعه کنید و فرم های مربوطه به ثبت نام را تکمیل نمایید. فرمها متعاقبا اضافه خواهد شد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرمحمد 1394/07/19 ساعت 12:42 ب.ظ

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.